Beweeggroepen

Fysiotherapie GC Reeshof biedt de mogelijkheid om in kleine groepen te sporten/bewegen onder deskundige begeleiding van een fysiotherapeut.

Bewegen verbetert de kwaliteit van leven, zowel lichamelijk als geestelijk.
De Nederlandse Norm Gezond Bewegen kent u wellicht al: minimaal 5 dagen per week 30 minuten per dag matig intensief bewegen. Voor kinderen, jongeren en mensen met overgewicht is het aantal gewenste minuten per dag tenminste 60.
Door ziekte, blessure, aandoening, herstel na een operatie of andere redenen zijn mensen vaak minder belastbaar. Men weet dan meestal niet hoe men verantwoord kan bewegen of sporten.
In onze praktijk kunnen wij u helpen om weer een balans te vinden in de verhouding belasting - belastbaarheid. Onze fysiotherapeuten hebben hiervoor een speciale opleiding gevolgd.

Beweegprogramma's
Er zijn beweegprogramma's voor mensen met:
COPD (aandoeningen van longen en/of luchtwegen)
Hart- en vaatziekten
Depressie
Reuma
Diabetes mellitus type 2 (suikerziekte)
Obesitas (overgewicht)
Postoperatieve revalidatie (bijv. bij een nieuwe heup/knie of na een herniaoperatie).

Praktische informatie
Na aanmelding wordt een afspraak gemaakt voor een individuele intake. Door het invullen van een vragenlijst en enkele testen (afhankelijk van de klacht) wordt uw belastbaarheid bepaald. Aan de hand van deze gegevens wordt voor u een individueel trainingsschema gemaakt, dat u in groepsverband kunt gaan uitvoeren. Doel hiervan is om op een veilige en verantwoorde manier uw belastbaarheid te verhogen zodat u na de groepsfysiotherapie weer zelfstandig verder kunt gaan sporten/bewegen.
De groepen bestaan uit maximaal 6 personen.
Afhankelijk van uw ziektekostenverzekering kan het beweegprogramma vergoed worden door uw zorgverzekeraar. Controleer hiervoor uw eigen verzekeringspolis of neem contact op met uw zorgverzekeraar.
Vergoedt uw zorgverzekeraar het beweegprogramma niet, dan bedragen de kosten € 120,- voor 12 weken begeleid sporten (1 x per week). Vergoeding via de Meedoenregeling van de gemeente Tilburg is mogelijk indien u hiervoor in aanmerking komt.

Aanmelding en informatie
Voor aanmelding en eventuele aanvullende informatie kunt u contact opnemen met:
Germa Spierings of Patricia Bonants, tel. (013) 57 01 701
of stuur ons een mail: info@fysiotherapiegcreeshof.nl